Paplerjeva ulica 22
1353 Borovnica
V četrtek, 23. 3. 2017, se je v eni od učilnic OŠ dr. Ivana Korošca zbralo 20 občanov in občank, ki so želeli bolj podrobno izvedeti kaj je to celostna prometna strategije, zakaj jo v občini potrebujemo ter kako naj bi do nje prišli, da bi bila deležna čim večjega sodelovanja in podpore občanov. Uvodoma je navzoče kratko nagovoril župan Bojan Čebela.
Stanje prometa in prometne infrastrukture v občini je s pomočjo še svežih fotografij predstavil višji svetovalec za razvoj in razvojne projekte Andrej Klemenc, ki je kasneje predstavil tudi predvideni potek procesa priprave in sprejetja CPS. Nina Lipušček iz podjetja Locus d. o. o., je poudarila, da je osnovni namen CPS, da se analiza stanja in vizija razvoja prometa in mobilnosti v občini naredita ob tesnem sodelovanju z občani. Vilijem Jereb s Policijske postaje Vrhnika
je izpostavil prevelike hitrosti motornih vozil glede na stanje prometne infrastrukture ter pomanjkanje varnih površin za kolesarje in pešce kot glavne izzive na področju prometne varnosti. Predstavil je tudi glavne rezultate spletnega anketnega vprašalnika o potovalnih navadah učencev OŠ dr. Ivana Korošca ter zaznavanju največjih nevarnosti v prometu v občini s strani učencev in njihovih staršev
Varnost otrok v prometu je bila osrednja skrb v razpravi, ki je sledila. Na vprašanje zakaj še ni izdelan zakonsko obvezen predlog varnih šolskih poti je predstavnik policije odgovoril, da je ta zaradi sprememb področne zakonodaje ta sedaj v zaključni fazi, vendar sam po sebi ne bo rešil problema pomanjkanja ustrezne infrastrukture, čeprav se bo stanje vsaj deloma bistveno izboljšalo, ko bo skozi obočje LIKO zgrajena nova dovozna cesta do šole.
Ker je letošnja zima zelo poškodovala številne občinske ceste je ponekod najbolj smiselna ne le njihova temeljita obnova, temveč tudi rekonstrucija, ki pa zahteva odkup zemljišč, čemur mu vsi lastniki niso najbolj naklonjeni.
Priprava tehnične dokumentacije za gradnjo pločnika med Bregom in Borovnico skoraj zaključena, vendar je realizacija odvisna sočasne rekonstrukcije cestišča.
Občani so opozorili tudi na nedavne neustrezne prakse prostorskega načrtovanja oz. izdaje gradbenih in obrtnih dovoljenj za objekte, ki poslabšujejo prometno varnost.
V zaključku razprave je potekala vroča razprava o ogrožanju pešcev in kolesarjev s strani voznikov kmetijske mehanizacije. Navzoči kmetje so zatrdili, da gre zaradi tega, ker so postali traktorji bistveno večji in hitrejši kot nekoč, predvsem za problem zaznav kolesarjev in pešcev, medtem ko zaradi dobre preglednosti, ki jo nudi pogled s traktorja, sami kljub večjim hitrostim vozijo tako, da kolesarji in pešci niso ogroženi.
Več o javni razpravi si lahko preberete v prilogi spodaj, priložene pa so tudi predstavitve.