Paplerjeva ulica 22
1353 Borovnica
7. 2. 2018 zjutraj so se na železniški postaji Borovnica sestali predstavniki Občine Borovnica na čelu z županom Bojanom Čebelo, predstavniki SŽ, med katerimi sta bila tudi Dušan Žičkar, direktor SŽ Vleka in tehnika d.o.o. in Matjaž Kranjc, direktor SŽ Infrastruktura d. o. o., ter pobudnik Civilne iniciative proti hrupu železniškega prometa Milan Nolimal. Župan Bojan Čebela je pozdravil navzoče in izpostavil, da hrup železniškega prometa v občini predstavlja problem, ki se ga je potrebno resno lotiti, ne da bi pričakovali, da bodo vsi problemi takoj rešeni, predvsem seveda ne tisti, ki jih lahko rešijo le obnova in rekonstrukcija železniške proge in posodobitev voznega parka SŽ. Navzoči so si potem s perona za potniški promet ogledali problem hrupa stoječega železniškega prometa.
G. Nolimal je izpostavil, da bi se lahko večji del tega problem rešil enostavno z ustavljanjem kompozicije tovornih vlakov dobrih 100 metrov pred izvoznim signalom nameščen na koncu postaje. Še bolje pa bi bilo, če bi lokomotive dalj časa čakajočih kompozicij v času čakanja izklopile agregate.
Direktor SŽ ViT d. o. o. Dušan Žičkar je razložil, da so v voznem parku SŽ še vedno tudi lokomotive, ki morajo ob izklopu hladiti nekatere vitalne dele lokomotive, kar je glavni vir hrupa. Kompozicije, ki nenačrtovano stojijo morajo biti tudi v stalni pripravljenosti na takojšnji odhod. Nenazadnje pa večji del lokomotiv nima avtonomnega gretja in hlajenja kabin za strojevodje, tako da je obratovanje agregatov ob nizkih ali visokih temperaturah potrebno tudi iz tega razloga. Izklop agregata je torej mogoč le v primerih, ko gre za v naprej znan daljši postanek vlaka, hkrati pa to dopuščajo tudi vremenske razmere.
Po izmenjavi mnenj in predlogov so predstavniki SŽ predlagali naslednjo rešitev:
SŽ bodo v prihodnje zagotovile, da bo čim večji delež tovornih vlakov, ki čakajo na železniški postaji Borovnica, čakal v smeri proti Verdu, kar pomeni, da bodo vključeni agregati s hrupom manj obremenjevali prebivalce. Vlaki, ki bodo čakali v smeri proti Ljubljani, pa se bodo zaustavili takoj, ko bo kompozicija v celoti prešla kretnico, za kar bo vzpostavljena ustrezna komunikacija med strojevodjem in osebjem daljinskega upravljanja železniške postaje. S tem bo večina lokomotiv vlakovnih kompozicij, ki bodo čakale v smeri proti Ljubljani, locirana zunaj območja, na katerem njihov hrup najbolj vpliva na življenje prebivalcev. Rešitve se bodo začele izvajati s 15. 2. 2018.
Predstavniki občine in civilne iniciative so z zadovoljstvom sprejeli predlagane rešitve in se obvezali, da bodo spremljali njihovo izvajanje in učinke le tega ter o vsem skupaj obveščati pristojne na SŽ.
V zvezi s problematiko vožnje vlakovnih kompozicij, ki jih vlečejo hrupne starejše dizelske lokomotive pa so predstavniki SŽ pojasnili, da gre za t. i. nabiralni vlak, ki v nočnem času pobira izpraznjenje oz. na novo naložene tovorne vagone na železniških postajah. Ker ti vagoni stojijo tudi na tirih, nad katerimi ni električne napeljave za vleko, je uporaba dizelskih lokomotiv nujna. Nočni čas pa je z vidika logistike prevozov najbolj optimalen. SŽ sicer načrtujejo tudi nabavo novih dizelskih lokomotiv, pri katerih je raven emisij hrupa podobna z lokomotivami z električnimi agregati, vendar bo minilo vsaj še pet let, preden bodo te lokomotive tudi dejansko prišle na slovenske tire.
Predstavniki SŽ so predstavnike občine Borovnica seznanili možnostjo pridobivanja nepovratnih sredstev s strani Ministrstva za infrastrukturo za vgradnjo protihrupnega stavbnega pohištva ob železniških progah.