Paplerjeva ulica 22
1353 Borovnica
Spletna anketa, katere namen je bil pridobiti informacije s strani občanov o tem preko katerih medijev se informirajo o dogajanju v občini ter kako ocenjujejo občinsko spletno strani in FB profil Občine Borovnica, je bila odprta med 29. 3. in 30. 4. 2018. Ogledalo si jo je 168 občanov, od katerih je 85 anketno ustrezno izpolnilo, od tega 17 delno, tako da je bilo popolno izpolnjenih anket 68. Vsem, ki so nam posredovali svoja mnenja in predloge, se lepo zahvaljujemo. Poskušali jih bomo čim bolj upoštevati, čeprav se jih seveda vselej ne da in si nekateri med seboj tudi nasprotujejo.
Predvsem na FB profilu ni mogoče širiti obsega objav ter obenem povečati preglednosti. Ker je objavljanje na spletni in FB strani samo ena od številnih aktivnosti se večkrat zgodi, da so slogovne slabosti in slovnične napake posledica želje, da se kljub drugim nujnim obveznostim vsebine čim bolj aktualno objavijo. Zelo pomembno je tudi, da se je potrdila domneva, da kljub dobi elektronskih medijev medobčinsko glasilo Naš časopis ostaja pomemben vir informiranja občanov o dogajanju v občini.
Anketirani občani najbolj pogosto obiskujejo FB profil »Radar v Borovnici« vendar je tudi največ takšnih, ki ga sploh nikoli ne obiščejo. Zelo pogosto ali pogosto vzame v roke medobčinsko glasilo »Naš časopis« skoraj dve tretjini tistih, ki so izpolnili anketo.
Spletno stran Občine Borovnica zelo pogosto ali pogosto obišče okoli petina anketiranih, podoben delež pa ga obišče občasno. Na njej si anketirani pričakovano najbolj pogosto ogledajo rubrike »novice«, »aktualna obvestila« in »napovednik dogodkov«, najmanj ogledov pa imata rubriki »civilna zaščita« in »za občane (spletni obrazci in vloge)«. Povprečna ocena (na lestvici od 0 – nezadostno do 5 – odlično) izgleda, preglednosti, aktualnosti, razumljivosti in pravilne slogovne in slovnične predstavitve vsebin niha med – 3 in +3, brez izrazitega navdušenja ali graje česarkoli. Precejšnja večina se nagiba k temu, da naj se na občinski spletni strani objavi vse kar se v občini in v zvezi z njo dogaja. Slaba petina pa meni, da bi kazalo objavljati tudi reklamna sporočila. Kar nekaj si jih tudi želi, da bi bil na spletni strani tudi forum za odgovore na vprašanja občanov. Nezadovoljni so s pomanjkljivim ali preveč kompliciranim dostopom do objav uradnih gradiv in poročil ter odsotnostjo preglednega prikaza občinskih investicij. Želijo pa si tudi manj uraden in dolgovezen način izražanja ter več novic iz dogajanja v šoli in v društvih, prav tako pa tudi boljšo preglednost strani in manj slovničnih oz. »tiskarskih« napak.
Podobno tudi pri FB profilu občine velja, da si anketiranci želijo krajših in bolj »sproščenih« objav, z manj pravopisnimi napakami in več ter bolj kakovostnimi fotografijami. Tudi FB profil pogosto ali zelo pogosto obišče okoli petina anketiranih. Slaba tretjina ga ne obišče nikoli, dobra tretjina enkrat na mesec, okoli petina pa enkrat na teden. Obiskovalcem so najbolj všeč, da so objave aktualne in so objavljene tudi vsebine, ki bi jih sicer iskali (ali pa tudi ne) na spletni strani občine. Nekaterim je všeč, da je objavljeno veliko fotografij, drugi pa se pritožujejo, da so nekatere od njih slabe kakovosti. Nekaj se jih je pritožilo zaradi tega, ker ni bilo odgovora na komentarje, ki so jih napisali, spet drugi pa so opozorili, da je kultura komentiranja v splošnem, tako kot na večini FB profilov, nizka. Izražen, ne pa tudi utemeljen je bil očitek, da je FB profil občine pristranski.
Glede izboljšav je bilo nekaj predlogov za prenos sej Občinskega sveta preko FB. Še bolj kot pri spletni strani je izražena zahteva po bolj sproščenem in zabavnem izražanju, enako pa pričakovanja po boljši pokritosti vsega življenja in dogajanja v občini.
Približno desetina anketirancev je tudi pripravljena posredovati informacije in fotografije za objavo na občinski spletni strani in FB profilu.