Paplerjeva ulica 22
1353 Borovnica
V sklopu 37. Maratona Franja je 9. 6. 2018 prvič potekal ne-tekmovalni kolesarski maraton “Barjanka“, ki je nastal na pobudo Krajinskega parka Ljubljansko barje v sodelovanju med njim, organizatorji Maratona Franja (BTC City in KD Rog) in vsemi sedmimi barjanskimi občinami. Med okoli 300 udeleženci, ki so se ob 8.00 zjutraj podali na 83 km dolgo pot po Ljubljanskem barju, je bila tudi 11 članska ekipa “Blueberry Team” iz naše občine, ki je v polni sestavi malo pred 13.00 tudi prikolesarila na cilj v ljubljanskem BTCju.
Brez številnih redarjev-prostovoljcev, med katerimi so bili tudi naši gasilci, prireditve ne bi bilo mogoče izvesti, zato se jim tudi na tem mestu še enkrat lepo zahvaljujemo. Prav tako si prireditev težko zamislimo brez predstavitev občin oz. občinskih društev na posameznih postojankah, kjer so se kolesarji odpočili in okrepčili. Društvo kmečkih žena Ajda je svoje delo na postojanki v Bistri odlično opravilo, tako da gre vsa zahvala tudi njim, HUD Karel Barjanski pa ima zasluge, da smo na tej postojanki lahko predstavili tudi idejne zasnove projekta “Stara štreka” oz. obnove opuščene trase železniške proge med Preserjami in Borovnico v turistične in rekreacijske namene.
S solidno udeležbo in dobro organizacijo je “Barjanka” upravičila svoj namen predstaviti v širšem prostoru (kolesarsko) turistične potenciale Ljubljanskega barja. Da bi te lahko v polni meri izkoristili je potrebno vzpostaviti nekaj manjkajočih odsekov, ki bi omogočili, da se kolesarji popolnoma izognejo najbolj prometnim cestam, prav tako pa tudi omogočiti prečkanja Ljubljanice, ostalih rek in potokov ter barjanskih kanalov na že identificiranih ključnih točkah. Po prvih ocenah bi za vzpostavitev okoli 180 km varnih, zanimivih in tudi relativno udobnih neprekinjenih kolesarskih povezav potrebovali okoli 6 milijonov €, kar se sicer sliši veliko, a je približno enako znesku ureditve enega ali dveh dodatnih priključkov na avtocesto.
Problem ni toliko samo denar sam po sebi. Bolj je problem sedanji pristop k financiranju, po katerem naj bi ne glede na to od kod bi prišla večina obiskovalcev in kdo bi imel od vsega skupaj največje koristi, vse stroške vzpostavitve ustrezne infrastrukture na svojem ozemlju morala nositi vsaka občina sama. Za Mestno občino Ljubljana potrebnih okoli 1,5 milijonov € investicij v pohodniško-kolesarsko infrastrukturo verjetno ne predstavlja prehude proračunske obremenitve, medtem ko naša občina seveda sama v ta namen ne more investirati potrebnih okoli 1 milijon €.
Upamo, da bo “Barjanka” v prihodnjih letih še bolj pokazala kako velik potencial ne le za kolesarski šport in rekreacijo se skriva na Ljubljanskem barju, temveč da je prav tako ali še bolj kot za množične tovrstne kolesarske prireditve Ljubljansko barje primerno za odkrivanje, doživljaje in spoznavanje največjega mokrišča v Sloveniji ter njegovih številnih zakladov naravnih vrednot ter kulturne in tehniške dediščine na kolesu v manjših skupinah ter za posameznike in družine. Da bo omogočila tisto, čemur bi pokojni Fran Milčinski Ježek lahko rekel “kolesarsko vandranje po barju”. Turistični delavci so že prepoznali, da je Ljubljansko barje lahko veliko več kot le “fitnes v naravi”. K temu, da bo razvoj kolesarsko-pohodniške infrastrukture postal tudi ena od prioritet političnih odločevalcev, pa lahko precej doprinesejo “Barjanka” in podobne prireditve, pri katerih naj bi bil bolj kot na rekreativnem športu, poudarek dan na doživljanju in spoznavanju Ljubljanskega barja.
Upajmo torej, da bo “Barjanka” postala sestavni del Maratona Franja in da bo prirediteljem v prihodnje še bolj kot v letošnjem letu uspelo omogočiti doživljanje in spoznavanje Ljubljanskega barja. In da se bodo njenega štarta že prihodnje leto poleg župana Borovnice in župana Brezovice, ki sta na startu pozdravila udeležence letošnje Barjanke, udeležili tudi župani ostalih petih barjanskih občin ter se med tem, ko bodo udeleženci poganjali pedale, dogovorili o tem, kako vzpostaviti potrebno manjkajočo infrastrukturo.