Paplerjeva ulica 22
1353 Borovnica
Na sedežu SŽ Infrastruktura d. o. o. v Ljubljani je bil 15. 7. 2019 sestanek med predstavniki podjetja in Občine Borovnica, na katerem so obravnavali aktualno problematiko. Župan Bojan Čebela je predstavnike SŽ seznanil s skorajšnjim pričetkom gradnje parkirišča »parkiraj in presedi« (P+R) pri železniški postaji Borovnica ter izpostavil željo občine, da se do odprtja parkirišča, ki je predvideno konec letošnjega oktobra, uredi tudi Mejačeva ulica v delu od mostu čez Borovniščico do vhoda v poslopje železniške postaje, ki spada na območje javne železniške infrastrukture. Obravnavali so tudi problematiko hrupa, nevarnosti izlitja nevarnih snovi, obnove mostu v Jele in gradnje kolesarske povezave Borovnica-Pako na parcelah SŽ oz. območju javne železniške infrastrukture.
UREDITEV PROMETNEGA PROSTORA OKOLI NASTAJAJOČEGA P+R PRI ŽELEZNIŠKI POSTAJI
Direktor SŽ – Infrastruktura d. o. o. Matjaž Kranjc je prosil, da občina čim prej pripravi elaborat prometne ureditve in ga pošlje v potrditev pristojnim službam SŽ Potniški promet d. o. o., pri čemer naj v skladu z dogovorom ob prenosu zemljišč, potrebnih za gradnjo P+R, z države na občino, pri poslopju postaje zagotovi tudi parkirna mesta za stanovalce poslopja ter uredi zelenice. SŽ bodo v času do konca izgradnje P+R na meji železniške postaje postavile tudi novo ograjo, v kolikor pa na izbor izvajalca na razpisu za gradnjo kolesarnic pri železniških postajah ne bo pritožb, pa do 20. 11. tudi novo kolesarnico. Dogovorili so se tudi o poteku iz izvedbi izgradnje kanalizacije za potrebe poslopja železniške postaje Borovnica.
DOSTOP DO GRADBIŠČA NOVE ELEKTRO-NAPAJALNE POSTAJE IN FINANCIRANJE GRADNJE MOSTU V JELE
Župan je v nadaljevanju opozoril, da zaradi nasprotovanja Direkcije RS za vode v poštev ne bo prišla že dogovorjena rešitev, da se za gradnjo nove energetsko napajalne postaje za potrebe SŽ kot dovozna pot uporabi pot ob desnem bregu Borovniščice v smeri proti Jelam, ki naj bi se jo po gradnji preuredilo v sprehajalno pot za kolesarje in pešce. Edini dovoz je tako mogoč preko Ceste v Jele, na kateri pa je most čez Borovniščico tako dotrajan, da je potrebna izgradnja novega. Predstavniki SŽ so pri tem pojasnili, da so za to seveda zelo zainteresirani, vendar je (so)financiranje novega mostu stvar Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI). Bodo pa na vodstvo DRSI naslovili pismo podpore za sofinanciranje gradnje.
PROBLEMATIKA PREKOMERNEGA OBREMENJEVANJA S HRUPOM ZARADI ŽELEZNIŠKEGA PROMETA
Direktor Matjaž Kranjc je potrdil, da se zavedajo problema prekomernega obremenjevanja s hrupom, zlasti v nočnem času ob dizelski vleki. Te pa se do dokončanja prenove celotne železniške proge med Ljubljano in Divačo do leta 2023 ne bo dalo izogniti, saj mora kompozicija, ki pobira prazne železniške vagone, le te pobirati tudi na tirih, ki (še) niso elektrificirani, tako da brez dizelske nočne vleke do takrat ne bo šlo. Andrej Klemenc je pri tem opozoril, da prekomernega hrupa ni v primeru, da se za vleko uporabljajo sodobne dizelske lokomotive, tako da bi se dalo kaj storiti tudi z njihovo ustrezno razporeditvijo za vleko v nočnem času. Predstavniki SŽ so poudarili, da jih do konca leta 2023 čaka zelo zahtevno delo obnove in posodobitve voznega parka in namestitve protihrupnih ograj (PHO), saj bo do takrat potrebno implementirani direktivo EU, ki bistveno znižuje dovoljenj hrup železniškega transporta. Izdelane so že karte hrupa in načrti za namestitev PVO. Na pobudo župana Bojana Čebele je bil sprejet sklep, da bodo SŽ občino obveščale o načrtih za namestitev PHO na območju občine, pri čemer bo občina tudi aktivno sodelovala.
NEVARNOST IZLITJA NEVARNIH SNOVI
Župan Bojan Čebela je izpostavil zaskrbljenost glede nevarnosti razlitja nevarnih snovi pri železniških prevozih in posledičnega onesnaženja edinega vodnega vira v občini oz. glavnega vodnega vira za 3 občine. Direktor Matjaž Kranjc je zagotovil, da se vsi tiri, naprave in vozila preverjajo celo bolj pogosto, kot to zahteva tozadevna evropska direktiva. Do leta 2021 bodo med Ljubljano in Borovnico, do leta 2023 pa še na preostalih še neposodobljenih odsekih, v celoti posodobili celoten sestav železniške proge, poleg samih železniških postaj, drugih objektov in naprav tudi spodnji ustroj, prage in tire, s čimer bo proga bistveno bolj varna kot danes. Vendar seveda nikoli ni mogoče povsem izključiti (tudi) nesreče, ki bi lahko ogrozila (tudi) vodne vire.
PROJEKTIRANJE KOLESARSKE POVEZAVE BOROVNICA-PAKO NA ZEMLJIŠČIH SŽ IN JŽI
Po opozorilu Andreja Klemenca, da so SŽ podale negativno mnenje glede sicer minimalnega posega na območje JŽI, kjer bi lahko prišlo ob predvideni gradnji kolesarske povezave Borovnica – Pako tudi do posega v 8 metrski progovni pas, je bil sprejet sklep, da se v tednu dni izvrši terenski ogled in preučijo možnosti, ki bile skladne tako s pravili SŽ kot z interesi občine.